Pues de garota

20,00

Una història tèrbola i profundament humana, en què el seu protagonista s’haurà de bastir una cuirassa armada de paciència l’únic objectiu de la qual és rescabalar-se de la misèria i del dolor que arrossega. Una novel·la en què el lector se sent atrapat de bon començament i fins al final per una trama perfectament travada, amb giragonses psicològiques del tot inesperades i un desenllaç que posa els pèls de punta, com les pues de les garotes que es mengen els protagonistes mentre practiquen jocs eròtics i de plaer desfermat, tan inconfessables com irresistibles.

Categories: , ,

Descripció

DADES DEL LLIBRE: 

Títol: Pues de garota
Autora: Helena Carreras
Col·lecció: Ovidianes, 20
Llengua: català
1a edició: desembre 2025
Pàgines:  286 pàgines
Format: 13,5 x 21 cm
Enquadernació: rústica amb solapes
PVP: 20 €
ISBN: 978-84-129088-9-3
Thema: FV (ficció històrica)

INTERÈS DEL LLIBRE: 

Pues de garota va rebre el VIII Premi Gregal de Novel·la “Opera Prima”.
Sobre aquesta obra l’escriptor Rafel Nadal escriu: «És una novel·la decididament madura, ambiciosa, rodona, és la novel·la d’algú que té el do de la llengua, però que també té el do de la narració, aquella capacitat innata per explicar històries, que és condició inexcusable per a tot bon novel·lista, i que sap despertar emocions, passions.»

Opinió lectors
5/5

SINOPSI COMPLETA

Josep Giró és un nen innocent quan és testimoni, en plena Guerra Civil, d’uns fets colpidors i sagnants. Primer li arrabassen el seu millor amic, l’Eugeni. Després, el seu pare. I, anys més tard, la mare és humiliada per un home sense escrúpols que s’enriqueix en plena postguerra mercès a l’especulació i a l’explotació de la gent. Sota aquesta ombra feixuga i insofrible, per tal de sobreviure, el protagonista d’aquesta història tan tèrbola com profundament humana, s’hi haurà de bastir una cuirassa armada de paciència l’únic objectiu de la qual és rescabalar-se de la misèria i del dolor que li provoquen tantes pèrdues irreparables. Al capdavall, la seva vida se sustenta en la set de revenja, una obsessió sota la qual se subjuga la seva personalitat, calculadora i silenciosa, amb prou feines dissimulada per un tel finíssim d’hipocresia, aparença i servitud a les convencions socials. Una novel·la en què el lector se sent atrapat de bon començament i fins al final per una trama perfectament travada, amb giragonses psicològiques del tot inesperades i un desenllaç que posa els pèls de punta, com les pues de les garotes que es mengen els protagonistes mentre practiquen jocs eròtics i de plaer desfermat, tan inconfessables com irresistibles. 


AUTORA

Helena Carreras Grabalosa (Girona, 1958) és llicenciada en Filologia Catalana per la UAB (1980) i el 1989 obté el títol de Suficiència Investigadora en Lingüística General. Ha treballat com a correctora de llengua i estil i, fins al 2018, ha estat professora i catedràtica de Llengua i Literatura Catalanes de Batxillerat i de Secundària en diferents centres de les comarques gironines. Una primera versió de Pues de garota va resultar finalista del premi El lector de l’Odissea l’any 2011 i la versió definitiva va obtenir el VIIIè Premi Gregal de Novel·la ‘Opera Prima’ de l’any 2019. El 2020 va guanyar el premi Just M. Casero de novel·la curta amb Dinou Vint (Empúries, 2021). L’any 2023 va publicar la novel·la Les altres cares (Trípode).